Encyklopedie po druhé (wiki)
Re: Encyklopedie po druhé (wiki)
Tak díky u-geenovi jsem zjistil, že byla špatně přiřazená práva na editaci a vytváření stránek (ve wiki) pro "běžné" uživatele. A to bylo špatně. To se někdo nemohl ozvat, nebo jste nikdy nic editovat/přidávat nechtěl? :839:
::-DD:
::-DD:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4047
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Encyklopedie po druhé (wiki)
::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: woe, máš rozum, co dyž si toho teď všimne CML :655:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Encyklopedie po druhé (wiki)
To je jedno, dají se hromadně vrátit změny... wiki je právě stavěná tak, že nevadí, že jí může editovat každy - každá změna je navrátitelná do původního stavu, k určitýmu datu atd...Doro píše:::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: woe, máš rozum, co dyž si toho teď všimne CML :655:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
IMPREZA - přidané informace
Technician Reference Booklet 2008 New Model Update
http://subarufanclub.cz/wiki/modely/impreza/my2008
TECHNICAL SERVICE BULLETINS
http://subarufanclub.cz/wiki/modely/impreza/sti
http://subarufanclub.cz/wiki/modely/impreza/my2008
TECHNICAL SERVICE BULLETINS
http://subarufanclub.cz/wiki/modely/impreza/sti
Naposledy upravil(a) Levap dne úte pro 18, 2012 11:42 pm, celkem upraveno 2 x.
Automat 5AT
Ahoj,
doplnil jsem do wiki podrobný popis automatické převodovky 5AT od SUBARU. 70 stran pěkného počtení.
http://subarufanclub.cz/wiki/techdata/5at
Ochutnávka:
13.AWD Transfer System
A: GENERAL
Used in the transfer is the VTD (Variable Torque Distribution) system which combines a compound
planetary gear type center differential installed in the transfer case behind the transmission and a
hydraulically operated multi-plate differential action limiting device (LSD) located between the output
shafts of the center differential. Differential action limiting control is performed by the TCM according
to driving and road surface conditions.
The input torque is transmitted to the 1st sun gear of the center differential through the intermediate
shaft. From the 1st sun gear, the torque is transmitted through the 1st pinion to the output carrier in
the front wheel output shaft, and through the 2nd pinion to the 2nd sun gear in the rear wheel output
shaft.
The center differential performs the differential functions of absorbing the speed difference between
the front and rear wheels and also distributes drive forces to the front and rear wheels at a predetermined
ratio. In normal conditions (when pressure is not applied to the multi-plate clutch), the drive
force distribution ratio is 45.7 % to the front wheels and 54.3 % to the rear wheels. The hydraulic
multi-plate clutch connected in parallel with the center differential between the carrier and 2nd sun
gear functions as a differential action limiting device (LSD) and also as a device that controls torque
distribution according to driving conditions.
Differential action limiting control is performed as a “torque responsive control”, where control is
based on the input torque to the transfer as calculated from the engine torque, torque converter
characteristics, gear ratio, etc.The LSD clutch is controlled by the hydraulic pressure regulated by
the transfer valve in the transmission hydraulic control valve assembly, as a result of the TCM directly
controlling the linear solenoid. The torque distribution ratio to front and rear wheels changes
from 45.7:54.3 to direct connection, in accordance with the hydraulic pressure acting on the pistion.
The speed of the front and rear wheels determine the basic signals for the differential action limiting
control. The rear wheel speed is detected by the sensor installed above the rear drive shaft, and the
front wheel speed is detected by the sensor on the parking gear above the reduction gear.
doplnil jsem do wiki podrobný popis automatické převodovky 5AT od SUBARU. 70 stran pěkného počtení.
http://subarufanclub.cz/wiki/techdata/5at
Ochutnávka:
13.AWD Transfer System
A: GENERAL
Used in the transfer is the VTD (Variable Torque Distribution) system which combines a compound
planetary gear type center differential installed in the transfer case behind the transmission and a
hydraulically operated multi-plate differential action limiting device (LSD) located between the output
shafts of the center differential. Differential action limiting control is performed by the TCM according
to driving and road surface conditions.
The input torque is transmitted to the 1st sun gear of the center differential through the intermediate
shaft. From the 1st sun gear, the torque is transmitted through the 1st pinion to the output carrier in
the front wheel output shaft, and through the 2nd pinion to the 2nd sun gear in the rear wheel output
shaft.
The center differential performs the differential functions of absorbing the speed difference between
the front and rear wheels and also distributes drive forces to the front and rear wheels at a predetermined
ratio. In normal conditions (when pressure is not applied to the multi-plate clutch), the drive
force distribution ratio is 45.7 % to the front wheels and 54.3 % to the rear wheels. The hydraulic
multi-plate clutch connected in parallel with the center differential between the carrier and 2nd sun
gear functions as a differential action limiting device (LSD) and also as a device that controls torque
distribution according to driving conditions.
Differential action limiting control is performed as a “torque responsive control”, where control is
based on the input torque to the transfer as calculated from the engine torque, torque converter
characteristics, gear ratio, etc.The LSD clutch is controlled by the hydraulic pressure regulated by
the transfer valve in the transmission hydraulic control valve assembly, as a result of the TCM directly
controlling the linear solenoid. The torque distribution ratio to front and rear wheels changes
from 45.7:54.3 to direct connection, in accordance with the hydraulic pressure acting on the pistion.
The speed of the front and rear wheels determine the basic signals for the differential action limiting
control. The rear wheel speed is detected by the sensor installed above the rear drive shaft, and the
front wheel speed is detected by the sensor on the parking gear above the reduction gear.
Re: Encyklopedie po druhé (wiki)
Dobré :826:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Encyklopedie po druhé (wiki)
Tak jsem si prohlídnul ten dokument o 5AT a musím říct, že je to fakt docela chytrá krabička
Díky, Levap, za něj :826:
Díky, Levap, za něj :826:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
NISSAN - trocha konkurence
Pokračuju v přidávání informací ke konkurenčním systémům. Tentokrát je to systém použitý např. u Nissanu Qashqai.
Re: Encyklopedie po druhé (wiki)
Mám k dispozici technické manuály pro 2008 Impreza WRX a STI. Desítky, možná stovky souborů.
Přes 330 MB dat, do WIKI se to nevejde. Zájemcům to můžu nějak předat.
http://subarufanclub.cz/wiki/navody/200 ... ch_souboru
Přes 330 MB dat, do WIKI se to nevejde. Zájemcům to můžu nějak předat.
http://subarufanclub.cz/wiki/navody/200 ... ch_souboru
Naposledy upravil(a) Levap dne pát led 11, 2013 10:05 am, celkem upraveno 1 x.
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Encyklopedie po druhé (wiki)
Perfektní Pavle :supeer:
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- saburafu
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2125
- Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
- Bydliště: Budějce - Vyšák
- Kontaktovat uživatele:
Re: Encyklopedie po druhé (wiki)
Ahoj,Levap píše:Mám k dispozici technické manuály pro 2008 Impreza WRX a STI. Desítky, možná stovky souborů.
Přes 330 MB dat, do WIKI se to nevejde. Zájemcům to můžu nějak předat.
http://subarufanclub.cz/wiki/navody/200 ... ch_souboru
poslal jsem ti interku