Offroad úpravy Forestera a dalších
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
ZDravím, chcel by som zvyhnúťmoje legacy 2,5L r.v: 2005. Koľko sa to dá bezpečne a jednoducho zodvihnúť? čítal som tu o forestroch ale o legu moc nie. Chcel by som tak o 3-5cm. A vie to tu niekto z vás vyrobiť? Ďakujem za info
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10716
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Vitej u nás na fóru
U tohohle modelu se celkem často uvádí, že cca 3 cm jsou ještě bezpečný bez nutnosti něco na autě upravovat.
Vpředu je lepší si pořídit podložky s "offsetem", kdy je horní plocha vůči spodní posunutá, aby šlo líp doštelovat odklon kol. Vzadu je multilink se složitějším průběhem, takže zvýšením asi dojde k nechtěný úpravě sbíhavosti.
Tak jako tak je dobrý udělat geometrii.
Já mám vpředu 3 cm a v pohodě, vzadu silnější pružiny a 3,5 cm podložky a už se mi nevešel stabilizátor, chtělo by to delší kosti.
Kvůli tomu multilinku vzadu je dobrý podložit i nápravnici, tím se multilink dostane zase do výchozí pozice a funguje jak má. Teď je to takový napružený a tvrdší, silentbloky dostávaj větší záhul.
Edit - zapomněl jsem dodat, že mluvím o Outbacku, ale tipuju, že u Legacy to bude podobně. Konstrukce je stená
U tohohle modelu se celkem často uvádí, že cca 3 cm jsou ještě bezpečný bez nutnosti něco na autě upravovat.
Vpředu je lepší si pořídit podložky s "offsetem", kdy je horní plocha vůči spodní posunutá, aby šlo líp doštelovat odklon kol. Vzadu je multilink se složitějším průběhem, takže zvýšením asi dojde k nechtěný úpravě sbíhavosti.
Tak jako tak je dobrý udělat geometrii.
Já mám vpředu 3 cm a v pohodě, vzadu silnější pružiny a 3,5 cm podložky a už se mi nevešel stabilizátor, chtělo by to delší kosti.
Kvůli tomu multilinku vzadu je dobrý podložit i nápravnici, tím se multilink dostane zase do výchozí pozice a funguje jak má. Teď je to takový napružený a tvrdší, silentbloky dostávaj větší záhul.
Edit - zapomněl jsem dodat, že mluvím o Outbacku, ale tipuju, že u Legacy to bude podobně. Konstrukce je stená
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 112
- Registrován: úte led 12, 2010 10:14 am
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Potřebuji lehce přizvednout imprezu... kombi 95¨
Varianty...
- podložky od Tomáše
- tlumiče s pružinama z forestra
- delší pružiny
Co je nejjednodušší na předělání?
Má forester jiný tlumiče a šly by tam dát trochu větší kola?
Nepotřebuju to zvedat ke hvězdám, ale 3-4cm by se hodily, neco na tlumiči a něco na kolech...
Varianty...
- podložky od Tomáše
- tlumiče s pružinama z forestra
- delší pružiny
Co je nejjednodušší na předělání?
Má forester jiný tlumiče a šly by tam dát trochu větší kola?
Nepotřebuju to zvedat ke hvězdám, ale 3-4cm by se hodily, neco na tlumiči a něco na kolech...
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1773
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
No jednodušší jsou podložky, elegantnější jsou tlumiče a pružiny z Forestera
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Podložky se dají vyndat, kdyby byli na technické moc agilní. Podle mě byl Forester težší (záleží o kolik), tak aby to nebyl pak moc velký pinpongáč na silnici, s tvrdšíma pružinama.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20872
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Tlumiče zase nikdo nepozná
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Rozhodně podložky, cokoliv jiného změní chování podvozku. Podložkama se skoro nic nezmění a navíc jdou kdykoliv demontovat.
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 70
- Registrován: čtv úno 07, 2019 7:34 am
- Bydliště: kósek od Holomóca
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Ahoj,
prosim vás nedaří se mi to najít tak se zeptám, když si chci na SF dát 5cm podložky a chci podložit i vlečny ramena, o kolik cm aby byla kola tam kde mají být? Taky o 5cm?
Díky
prosim vás nedaří se mi to najít tak se zeptám, když si chci na SF dát 5cm podložky a chci podložit i vlečny ramena, o kolik cm aby byla kola tam kde mají být? Taky o 5cm?
Díky
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1773
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Asi by dokázal někdo poradil lépe, ale co mám já 3,5 cm podložky tak mám podloženo o 2 cm a je to v pohodě. VDC říkal, že je to cca jak série. Takže by mělo stačit podložení o cca 2/3 výšky podložek.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49544
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Tak ono je to přece jednoduchý. Série je 0 cm nad tlumiči a 0 cm nad vlečnými rameny a 0 cm nad nápravnicí. Když budeš chtít, aby to bylo jako v sérii, tak bys měl podložit všechno stejně. Ale to celkem postrádá smysl. Takže pak jde o to, čeho chceš dosáhnout a život je o kompromisech.
Podložkami nad tlumiče reálně zvětšíš světlou výšku auta. Ale protože vlečná ramena jsou nepodložená, tak se kola vyklopí směrem dopředu a zmenší se mezera mezi pneumatikou a krajem prahu.
Takže když podložíš vlečné rameno, tak přiblížíš pozici kola k výchozímu stavu. Jak moc to chceš a potřebuješ, to je v podstatě na tobě.
A protože život je o kompromisech, tak abys zvýšil světlou výšku, ale zase jsi nevystrčil pod auto uchycení vlečných ramen, tak má smysl nějaký pomyslný střed. Třeba 2 cm pod ramena, 5 nad tlumiče.
U Forestra jsou i vzadu Phersny a ty umožňujou přeci jen větší flexibilitu. U Outbacku, kde je multilink, je třeba podkládat celek, takže když vlečná ramena, tak i nápravnici.
Podložkami nad tlumiče reálně zvětšíš světlou výšku auta. Ale protože vlečná ramena jsou nepodložená, tak se kola vyklopí směrem dopředu a zmenší se mezera mezi pneumatikou a krajem prahu.
Takže když podložíš vlečné rameno, tak přiblížíš pozici kola k výchozímu stavu. Jak moc to chceš a potřebuješ, to je v podstatě na tobě.
A protože život je o kompromisech, tak abys zvýšil světlou výšku, ale zase jsi nevystrčil pod auto uchycení vlečných ramen, tak má smysl nějaký pomyslný střed. Třeba 2 cm pod ramena, 5 nad tlumiče.
U Forestra jsou i vzadu Phersny a ty umožňujou přeci jen větší flexibilitu. U Outbacku, kde je multilink, je třeba podkládat celek, takže když vlečná ramena, tak i nápravnici.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 70
- Registrován: čtv úno 07, 2019 7:34 am
- Bydliště: kósek od Holomóca
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Díky za info, ja už jsem si nachystal pod ty ramena taky 5cm (ale ubrat se dá dycky), protože jsem předpokládal že se to má zvedat všude stejně ale pak jsem znejistěl jestli tam není nějakej poměr abych to zase moc nevyklonil na opačnou stranu
- jindra58
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: pát srp 26, 2016 7:38 am
- Bydliště: Skočova Lhota
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
http://www.escape4x4.cz/subaru/c-2615/ jenom tak ale je to drahy
Subaru Forester 2.5X MY2005
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15001
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Ten držák rezervy je teda masakr. Parkování do řady jen když nepotřebuješ do kufru
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49544
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
Dík Jindro za odkaz. Netušil jsem, že tu někdo něco takovýho prodává. Normálně hezký nárazníky, což bych hned tak o nějakým pevnostním pokusu neřekl. Samozřejmě s výjimkou toho držáku na rezervu, ten je samozřejmě na hovno, když je takhle přes celou šířku auta, ale to se dá upravit. Pokud jsou to schopní zapsat, tak pak to drahý není.
Pokud člověk někdy něco takovýho nestavěl, tak má celkem mylnou představu o tom, kolik práce to je, takovej nárazník postavit. Je to hodně práce a hodně času. A ten, kdo to dělá na kšeft z toho chce zisk a prodejce taky. Takže z toho pak vypadne takováhle výsledná cifra.
Takže jestli to lze legislativně vyřešit, pak je to super !! Jestli ne, tak je to hezký, ale k hovnu.
Pokud člověk někdy něco takovýho nestavěl, tak má celkem mylnou představu o tom, kolik práce to je, takovej nárazník postavit. Je to hodně práce a hodně času. A ten, kdo to dělá na kšeft z toho chce zisk a prodejce taky. Takže z toho pak vypadne takováhle výsledná cifra.
Takže jestli to lze legislativně vyřešit, pak je to super !! Jestli ne, tak je to hezký, ale k hovnu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19592
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Offroad úpravy Forestera a dalších
taky normlane cumim ... oni z toho udelali hezci auto
s temi vyhradami, jak pise predseda .. ale na tom se asi shodne vseci ..
s temi vyhradami, jak pise predseda .. ale na tom se asi shodne vseci ..
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008