Předehřev motoru
Re: Předehřev motoru
Mně lego 20R topí taky prakticky okamžitě.
Jinak, jak byla tuhle ta děsná kosa, ani nevím kolik, tak jsem nastartoval (v podstatě na drc), ale jak jsem pustil spojku, tak kdybych nestál na brzdě, tak to taky pěkně poskočilo. A mělo to takověj odpor, že motor málem chcípl.
Edit. Kuš, tak jsem odpovídal na otázku co byla o dvě stránky výš...:o(
Jinak, jak byla tuhle ta děsná kosa, ani nevím kolik, tak jsem nastartoval (v podstatě na drc), ale jak jsem pustil spojku, tak kdybych nestál na brzdě, tak to taky pěkně poskočilo. A mělo to takověj odpor, že motor málem chcípl.
Edit. Kuš, tak jsem odpovídal na otázku co byla o dvě stránky výš...:o(
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Předehřev motoru
Na jednom motorkarskem foru jsem objevil perfektni nezavisle topeni :supeer:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- jaromir
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1078
- Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
- Jméno a příjmení: Jaromír
- Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předehřev motoru
Podle zbytku čupřiny na hlavě řidiče bych řekl, že už s tímto topením měl určitě nějaký problém... :850:
Jaromír
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Předehřev motoru
Do příští zimy bych rád vybavil auto něčím takovým: http://aukro.cz/predehrev-motoru-i3878427324.html
http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-s ... 14099.html
Nemáte někdo něco takového? Nevím, která z těchto variant je lepší..každá se i zapojuje jinam..tak by mě zajímalo, co bude pro ohřátí vody v motoru lepší. Slibuju si od toho okamžité topení a úsporu paliva :845:
http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-s ... 14099.html
Nemáte někdo něco takového? Nevím, která z těchto variant je lepší..každá se i zapojuje jinam..tak by mě zajímalo, co bude pro ohřátí vody v motoru lepší. Slibuju si od toho okamžité topení a úsporu paliva :845:
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1536
- Registrován: úte čer 05, 2012 7:06 pm
- Jméno a příjmení: František Jindra
- Bydliště: Semily
Re: Předehřev motoru
Buď zdráv,určitě bych dal tu první variantu. Ta druhá nemá svoje čerpadlo,co by to hnalo chladící směs,tak mi není jasný jak by to kolovalo,samospádem asi těžko! :845: Kdybych neměl bufíka,šel bych taky do něčeho podobnýho,je to za rozumnou cenu,než nez. topení. :850: Až napadne,(jestli letos vůbec),můžem dát zase kolečko po oklí! :3gears:filippek píše:Do příští zimy bych rád vybavil auto něčím takovým: http://aukro.cz/predehrev-motoru-i3878427324.html
http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-s ... 14099.html
Nemáte někdo něco takového? Nevím, která z těchto variant je lepší..každá se i zapojuje jinam..tak by mě zajímalo, co bude pro ohřátí vody v motoru lepší. Slibuju si od toho okamžité topení a úsporu paliva :845:
Subaru Forester MY 01 S-Turbo 130KW EX
Subaru Forester MY 06 2.5XT MT
Subaru outback 2,5 115kw MY 2001 AT a v cervený,heč! EX
Subaru outback 2,5 121kw MY 2007 MT šampaň
Subaru Forester MY 06 2.5XT MT
Subaru outback 2,5 115kw MY 2001 AT a v cervený,heč! EX
Subaru outback 2,5 121kw MY 2007 MT šampaň
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Předehřev motoru
Ahoj, snad napadne.. Ale teď bych vás už jen zdržoval, s tímhle moc blbnout neumím :drive:
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1536
- Registrován: úte čer 05, 2012 7:06 pm
- Jméno a příjmení: František Jindra
- Bydliště: Semily
Re: Předehřev motoru
To chce jen víc motohodin. ::-DDD: :3gears:filippek píše:Ahoj, snad napadne.. Ale teď bych vás už jen zdržoval, s tímhle moc blbnout neumím :drive:
Subaru Forester MY 01 S-Turbo 130KW EX
Subaru Forester MY 06 2.5XT MT
Subaru outback 2,5 115kw MY 2001 AT a v cervený,heč! EX
Subaru outback 2,5 121kw MY 2007 MT šampaň
Subaru Forester MY 06 2.5XT MT
Subaru outback 2,5 115kw MY 2001 AT a v cervený,heč! EX
Subaru outback 2,5 121kw MY 2007 MT šampaň
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Předehřev motoru
No spíš si pořád pohrávám s myšlenkou návratu k Foresteru. To je prostě motokára na blbnutí. H6 je cestovní koráb na dlouhé trasy.
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
- David
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 320
- Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
- Bydliště: Kosov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předehřev motoru
Zdar,
to co popisuje Filip jsem pořídil a namontoval.... viz tadyk :
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... ev#p108117
Všude je prezentováno to žluté čerpadýlko s ohřevem, které ve skutečnosti vypadá trošku jinak-napojení elektrokabelu je ze spodní části viz. foto.
Za tu dobu, co jsem to namontoval, jsem naprosto spokojenej. Kór u toho dízla: je poznat, že to ráno téměř vůbec nežhaví (i když byly ty ranní mrazíky jen cca -5st.) ale hlevně to z průduchů topení hnedle
od nastartování i v režimu AUTO fouká vlažný vzduch....
Nevýhodou celé elektroinstalce je "schování" a smotávání el. kabelu, což jsem v mém případě vyřešil kabeláží od DEFA se svorkovnicí, namotovanou v přední masce. Tudíž nemusím otvírat kapotu a nikde schovávat žádnej kabel.
to co popisuje Filip jsem pořídil a namontoval.... viz tadyk :
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... ev#p108117
Všude je prezentováno to žluté čerpadýlko s ohřevem, které ve skutečnosti vypadá trošku jinak-napojení elektrokabelu je ze spodní části viz. foto.
Za tu dobu, co jsem to namontoval, jsem naprosto spokojenej. Kór u toho dízla: je poznat, že to ráno téměř vůbec nežhaví (i když byly ty ranní mrazíky jen cca -5st.) ale hlevně to z průduchů topení hnedle
od nastartování i v režimu AUTO fouká vlažný vzduch....
Nevýhodou celé elektroinstalce je "schování" a smotávání el. kabelu, což jsem v mém případě vyřešil kabeláží od DEFA se svorkovnicí, namotovanou v přední masce. Tudíž nemusím otvírat kapotu a nikde schovávat žádnej kabel.
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Předehřev motoru
Tak to mě zajímá. Mě právě nejvíc odrazovala ta nedořešená kabeláž. Chtěl jsem to zabudovat nějak do nárazníku - mřížky. Tak to mimochodem snad dělají i některé origo automobilky v severských zemích. Na co Tě ten komplet vyšel? Asi pořídím přesně to, co ty :826: A pak bych s Tebou prokonzultoval i montáž, ať něco nezvořu :655: Ta kabeláž, to je přesně ono :826:
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
- David
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 320
- Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
- Bydliště: Kosov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předehřev motoru
Cena elektro-topení: cca 2600,- Kč
Cena kabeláže DEFA: 1980,- Kč (vzal jsem pro jistotu 5m napájecí kabel)
Cena montáže: 0,- Kč svépomocí :850:
Celou akci jsem naplánoval s výměnou chladící kapaliny PLUS vyčištění soustavy.
Koupil jsem nějaký přípravek na proplach chladícího okruhu - a nadvakráte jsem to nechal propláchnout (smíchat s vodou, nechat ohřát a chvíli působit a vypustit - to celý 2x). Je to z důvodu reklamace - ten člověk mi to doporučil, protože pokud by se to zadřelo, tak se ten motorek dá prý jednoduše rozdělat (tosem nezkoušel) a zjistit příčina.
Pak se musí najít vhodná místo v MALÝM CHLADÍCÍM okruhu tzn. mezi motorem a topením v autě.
Je nutno zjistit cirkulaci chladící kapaliny (FIAT měl šipky na hadicích) a 2 způsoby zapojení:
1) mezi motor a výměník topení - pak teplá voda nahřívá nejdřív výměník a zbytkové teplo se vrací přes blok motoru zpět
2) mezi výměník topení a motor - pak teplá voda ohřívá motor a zbytkové teplo nahřívá výměník (můj případ JTD motor)
Fyzické zapojení: rozřízne se stávající hadice a na místo se vloží elektro-čerpadlo. Já jsem jej pro jistotu i zalil vodou. Stáhnul hadice a nalil fridex. Pak už jen dobře odvzdušenit. Nechat zchládnout a pak terpve vyzkoušet! Motorek se může bez kapaliny zadřít.
Mám to celé zapojenu v MULTIPLE JTD, abych ráno dlouho nežhavil a trochu se v autě ohřál (prvních cca 8km do práce to mám zkopca). Zatím to funguje naprosto bezproblémově a jsem s tím spokojenej.
Ale je to vážně UNIVERZÁLNÍ a jde to do každýho auta. Nejsložitější je pak vymyslet a zapojit tu napájecí kabeláž tak, aby byla schovaná.
Cena kabeláže DEFA: 1980,- Kč (vzal jsem pro jistotu 5m napájecí kabel)
Cena montáže: 0,- Kč svépomocí :850:
Celou akci jsem naplánoval s výměnou chladící kapaliny PLUS vyčištění soustavy.
Koupil jsem nějaký přípravek na proplach chladícího okruhu - a nadvakráte jsem to nechal propláchnout (smíchat s vodou, nechat ohřát a chvíli působit a vypustit - to celý 2x). Je to z důvodu reklamace - ten člověk mi to doporučil, protože pokud by se to zadřelo, tak se ten motorek dá prý jednoduše rozdělat (tosem nezkoušel) a zjistit příčina.
Pak se musí najít vhodná místo v MALÝM CHLADÍCÍM okruhu tzn. mezi motorem a topením v autě.
Je nutno zjistit cirkulaci chladící kapaliny (FIAT měl šipky na hadicích) a 2 způsoby zapojení:
1) mezi motor a výměník topení - pak teplá voda nahřívá nejdřív výměník a zbytkové teplo se vrací přes blok motoru zpět
2) mezi výměník topení a motor - pak teplá voda ohřívá motor a zbytkové teplo nahřívá výměník (můj případ JTD motor)
Fyzické zapojení: rozřízne se stávající hadice a na místo se vloží elektro-čerpadlo. Já jsem jej pro jistotu i zalil vodou. Stáhnul hadice a nalil fridex. Pak už jen dobře odvzdušenit. Nechat zchládnout a pak terpve vyzkoušet! Motorek se může bez kapaliny zadřít.
Mám to celé zapojenu v MULTIPLE JTD, abych ráno dlouho nežhavil a trochu se v autě ohřál (prvních cca 8km do práce to mám zkopca). Zatím to funguje naprosto bezproblémově a jsem s tím spokojenej.
Ale je to vážně UNIVERZÁLNÍ a jde to do každýho auta. Nejsložitější je pak vymyslet a zapojit tu napájecí kabeláž tak, aby byla schovaná.
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Předehřev motoru
Vyčerpávající. Díky :826:
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Předehřev motoru
Teda ještě jeden dotaz - předpokládám, že jsi u kabelu musel předělat koncovku, že to do ohřevu má jinou - takovou tu jako na trafo k PC.
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
- David
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 320
- Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
- Bydliště: Kosov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předehřev motoru
Jo, jak píšeš. Tu origo koncovku DEFA, která by se zastrčila do origo ohřívače DEFA nebo ventilátoru DEFA nebo jinýho příslušenství DEFA sem musel odřezat a nahradit ji odpovídající zástrčkou na 220V (jak píšeš: třebas trafo na PC apod.) Ta koncovka se dá koupit v nějakém specializovaném obchodě s elektro-materiálem/součástkama. Po zapojení je potřeba celý vnitřek "zalít" takovým elektro-nevodivým gelem (něco jako silikon). To mi doporučil a půjčil kamarád - elektrikář.
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Předehřev motoru
S příchodem zimy oživím toto staré téma
To, co tady zmiňoval David, se dá koupit přímo od Němců za 4000Kč vč. vodotěsné zásuvky, kabeláže a dopravy.
Já do toho půjdu
https://www.owlheizer.de/epages/6279552 ... S%20Pro%22
To, co tady zmiňoval David, se dá koupit přímo od Němců za 4000Kč vč. vodotěsné zásuvky, kabeláže a dopravy.
Já do toho půjdu
https://www.owlheizer.de/epages/6279552 ... S%20Pro%22